Lite vila

Har inte blivit så mycket i stallet senaste veckan. Vädret har varit kasst och vi har varit bortresta! Men nu är vi hemma igen och igår pussade jag på lille B! Den hingsten har verkligen skjutit en pil genom våra hjärtan och stannat där. Han kommer aldrig få flytta igen!!! Nu har han kommit för att stanna. Tänk att det skulle bli så bra! Jag köpte honom på ren chans och litade på säljarens ord. Och det kunde inte blivit bättre. 

Alla älskar denna lilla häst! Han gör ALLT du ber honom om. Inte rädd för något, lugn och ja helt underbar! Tänk om det hade funnits en sån häst i stort format!

Snön försvann lika snabbt som den kom och det är barmark igen. Jag väntar fortfarande på sele och täcke. Och även en grimma kommer det! Snart ska det börja köras!!! John ärlskar sin lille kille, som nu funnits hos oss i snart 3 veckor. Tiden går fort!

Igår kom jag till stallet sent. Hästarna var redan inne och B fick ströva fritt i stallet när jag mockade. Sötaste traskade lugnt fram till S och W. Och fick sig några rejäla skrik, sen stängde jag in stora pojkarna så B fick vandra vidare;) Man kan ju undra vem det är som är hingst egentligen;)!

Vi har diskuterat lite och bestämt att Bamse kommer få gå ensam fram tills i vår/sommar. Sen får vi se vad som händer. Detta då vi faktiskt är oroliga över att de stora ska skada B vid ihopsläpp! Wiskey är nämligen väldigt dominant och jagar fruktansvärt mycket i början. Och vi tror inte att Bamse kommer ha en chans att komma undan. Så i all lera och slask så avvaktar vi! Bamse går i en torr fin hage precis jämte! Där verkar han trivas bara bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0