Skador

Ja den lille busen fick sina 2 första "skador" hos mig idag! Den lille busen bet sig i tungan när jag jobbade honom i paddocken. Så blev bara ett kort pass. Inget allvarligt, men det blödde ändå:/ Och så hoppas jag att jag hittat orsaken till att han börjat hata svanskappan! Han får nämligen skav av den:( Några bilder blev det från idag, då han fick testa att vara inspänd första gånen. Tog ett tag sen fattade han att "tygeln" gav efter om han slappnade av. Dock gled den ner så fick höja den efter några varv. Bara några få bilder pga jag avbröt när han bet sig i tungan! Sen fick han bara springa fritt!


Flätad och fin var man idag:)

Tränar med linor på rumpan












Han jobbade på på ett helt annat sätt när han kom ner sig! Så det ska vi absolut köra på nästa gång! Jag är en människa som är "anti" longering. Men i B:s fall så vill jag få honom att "lita" på selen igen. Och vill då att han ska kunna "springa runt", utan att jag hänger i tömmarna! Nästa gång blir det bommar, och vi går även mycket på rakt spår, trots att jag har honom i longerlinan!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Sötnosen!! :):)

2012-04-05 @ 20:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0