Ingen motion

Har varit riktigt dålig på att sysselsätta lille B. Men jag tycker inte det är rätt mot varken häst eller barn att vara ute i -10 grader:/ Å nej jag menar inte att J ska rida;) Men måste ha med P i vagnen på dagarna. B är givetvis ute i hagen som vanligt, men alltså inte jobbad med något. Men snart blir det andra bullar! I morgon ska vi ut och åka en runda! Ska bara vaccineras men jag valde att köra för att han ska få komma ut lite och se annat än gården! Så idag har jag satt fast en lastpall för att lillkillen ska ha något att luta sig mot vid inbromsningarna. Måste fixa något permanent se:/ Eller något jag kan ta bort när de stora hästarna åker. Tips någon? Trailen är en Star Trailer Diamant, Frontutlastare, sadelkammare och hel palstvägg. Extra bred och extra hög alltså! Ja svårt med de små!

Fick dessutom en kommentar om att någon tyckte jag skulle banta B. Nja, det kan jag inte hålla med om. Jo visst har han en mage, men för mig så är det orimligt att banta en häst som bara får 3 kg hö om dagen. Kan ju inte gärna svälta honom. Däremot så ska han få betydligt mer motion. Men pga snön så har jag valt att ej börja köra honom. För det första måste jag åka till en person som kan passa in sele och vagn på honom. Sen måste snön försvinna så jag har någonstans att köra;) Har dock lekt med tanken att sätta mig i en pulka bakom honom hehe. Tror jag ska testa det innan snön försvinner! Vet bara inte hur man ska göra när det är draglinor... Tips någon?

Här kommer iaf lite bilder på den tjocka Bamse <3 Ni ser ju de hemska fett valkarna;)










Kommentarer
Postat av: Olivia

sv: han är så fin! :) Idag kommer Johanna och ska hälsa på :) Ha en bra dag!

2012-02-17 @ 11:17:30
URL: http://oliviaeriksson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0