Foder


Det här med foder till de små är INTE lätt! Fudnerar redan nu på attd e ska få det bästa som finns! Även om de är små så ska man inte labba med maten. Därför tänkte jag troligtvis köra på PAVO i vinter. Har kikat på Pavo Nature´s Best. Och det känns som att det är ett väl sammansatt foder och genomtänkt. Dessa egenskaper finns i fodret:
  • Mycket lågt proteininnehåll
  • Havre fri
  • Låg sockerhalt(endast 2% )
  • Bra för fånghästar
  • Ett komplett müsli, som kan ges dagligen
  • Med tillsatta morotsbitar, smakligt och gott


 Känns helt enkelt som ett kanon foder! Men ännu är vintern inte här så vi avvaktar lite till. Ska se om jag hinner med en tur med pojkarna idag. Tror vi kör lite hederlig dressyrkörning, och inte bara bus hela tiden;) Och så ska jag tvätta och smörja upp alla läderdelar. Såg att Bamses träns inte var så fint:/ Frå se hur mycket jag hinner helt enkelt! Är bortrest i helgen så då blir det tyvärr inget gjort där alls! Finns det någon som vill köra Julle och ha Bamse på släp så hojta till! Dock måste du ha kunskap och kan fixa selning osv själv!


Kommentarer
Postat av: Katrin

Om det fodret är bra eller inte vet man ju inte förrän man vet vad grovfodret innehåller. Jag räknar gärna foderstater till både Holly o de små ifall du vill, tycker det är kul o behöver räkna för att hålla kunskapen vid liv :-) kram

Svar: Till Bamse och Julle kommer det finnas analys! Men vet att Palm får hösilage från olika vallar, så tror en analys där blir hopplös:(
Malin Römer

2012-07-23 @ 22:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0