Betessläpp!

Nu är det gjort och de är så lyckliga! Att komma från en helt nerbetad hage till en där gräset når över ryggen (i alla fall på Bamse). Ja de är lyckliga små ponnier:)

Vägen dit gick jättebra, det är ca 6 km från stallet coh jag valde att köra Julle med vagn och Bamse traskade på bakom. Super duktiga killar. Gick förbi en hel del hästar som sprang och busade, men de höll sig på mattan. Sa till Bamse en gång då han hingstade upp sig. Sen gick det bara bra. Det kom bilar med släp, mopeder, och fartdårar. Inget bekommer dessa 2 grabbar! Funderar seriöst på att fråga om de inte kan få gå med i karnevalen och representera Ljungby Ridklubb...

Väl framme blev vi välkommnade av 2 hundar och givetvis John, Philip, farmor och farfar. Stort välkommnande och John fick för första gången åka häst och vagn:) Fast bäst var ändå att Bamse och farfar finns på samma ställe hehe. Lite bilder blir det även här och för att lugna de oroliga personerna där ute. Så har de små ponnierna sina betesreducerare på sig nu:) Eller Julle har, för Bamses har tyvärr inte kommit ännu:/ Men är inte rädd för att han ska få fång eller kolik. Han har nämligen gått på kraftigare beten än så här! Däremot så ska han få en så att han inte blir för fet!

I morgon är det jobb dag för min del, men jag ska försöka få med mig hela familjen ut på kvällen. Båda pojkarna lär behöva röra på sig lite hehe.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0