Tur med fika

Igår tog jag med jobbet till stallet! Jobbar som personlig assistent och tjejen jag jobbar med fick följa med. Vi hade 3 underbara timmar tillsammans i stallet. Vi körde Julle ut till Bräkentorps grillplats. Där selade vi av och fikade medens han betade. Underbara ponny!

Idag tar jag båda pojkarna, den ena före vagnen och den andra efter. För idag ska jag köra dem till sommarbetet! De kommer bli alldeles saliga! Jag har beställt hem en betesreducerare till Bamse. Så de kommer få beta och springa lite fritt först, men sen åker deras "munkorgar" på:) Vill inte de ska bli dåliga:/ Ska även in på granngården och köpa på mig lite foderjäst som ska hålla deras magar i bra kondition. Mycket gräs får bådas magar att bli oroliga och de blir lösa i dem. Inte kul alls. Så det ska vi förebygga:) får se om lille John ska rida idag. Nu får Bamse konkurrans, de ska nämligen stå hemma hos farmor och farfar.

Och så måste jag boka en tid för hovslagaren! Blir att sko ligge Julle då jag kommer köra så mycket och märker att han tycker det är jobbigt på grusvägarna (Har mycket grus och astfalt.) Så det ska jag ordna idag! Och Bamse ska få sina små fötter trimmade:) Lovar komma med en bildbomb efter dagens bravader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0