Bamse för vagn

Jahopp. Frågan är ju om min darling är inkörd eller ej. Han gillade inte alls när skacklarna gick emot honom. Men å andra sidan så fick han fnatt av bara bakselen! Tror att han är extremt känslig nu när jag klippt honom. Så låter bli baksele och vagn tills pälsen vuxit ut lite!

Innan jag testade med vagnen så tog jag med mig bamse ut på en joggingtur! 3 km blev det. Trodde han skulle bli supertött. Men den lille rackaren knatade på så bra att jag slog mitt personbästa!!!! Ska se om jag inte hiner med en runda till i morgon kväll!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu vet jag inte hur duktig du är när det gäller körning...



Hugg ner 2 st rätt tunna björkar och börja med att gå med dem vid sidan av honom, en sida i taget tills det går bra sedan sätter du en tvärslå på dem en bit upp från backen(obs den ska vara ledad) och börja med att ha brett mellan skaklarna för att sedan korta ihop tvärslån efterhand som han börjar vänja sig.

Hästen bör gå för släpande redskap en vinter eller några månader innan man ens funderar på att hänga på vagn, då kommer man få en kanontrygg och trevlig kamrat.

Det kan aldrig ta för lång tid när det handlar om körning

2012-03-05 @ 19:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0