Pang i backen:(

Idag trillade John av för andra gången. Riktigt rejält och jag är glad att han hade både väst och en bra hjälm!!! Annars hade han nog inte rest på sig efter den avtrillningen. Ska berätta vad som hände!

John skulle trava på Bamse och jag gick bakom som jag brukar. Men denna gången gick ajg och sparkade sand. Bamse blev givetvis rädd och fattade galopp. John tappade balansen, bamse nitade och John föll fram mellan benen på honom. Hade det slutat där hade jag varit glad. Men nej, Bamse snubbalde på John och la sig med båda frambenen på honom. Man såg verkligen hur B kämpade för att inte trampa på honom. Men när han snubblade var det kört. John gjorde helt rätt. Kröp ihop till en boll och låg helt stilla. B tumlade över honom och sprang iväg. Det låter som jag är jättelångt borta. Men det värsta man kan göra när detta händer är att rusa fram. Man ska aldrig rusa under tiden någon håller på att trilla av. Då kan det bli värre. Det enda jag kunde göra var att gå sakta och be John ligga helt stilla. Och min modiga kille gjorde precis som jag sa <3. Väl framme grät John, men han hade klarat sig helt utan skador! Ett rent mirakel och änglavakt hade ungen!

Jag bad honom ligga stilla och kände igenom hela ungen. Inget gjorde ont och han fick sätta sig upp. Vid det här laget hade Anne sett att John var på marken och hon tog Philip åt mig. John reste sig, borstade av sig gjorden och bekymmrade sig över vart Bamse var. En riktig hästkille det! Bamse gick lugnt och betade i hagen jämte paddocken. Vi gick och hämtade honom och John hoppade upp igen. Skrittade och travade lite tills jag sa att det räckte. Helt orädd och hade inte ont.

Bamse fick gå ut i hagen och vi åkte hem. Nu är John på simskolan med Micke och Philip däckade i soffan. Jag är så otroligt tacksam över att jag propsar på att små barn ska ha riktig utrustning. Vem vet vad som hade hänt o han hade haft en sämre hjälm eller ridit utan väst??!! Jag hade inte velat veta. Och jag lärde mig en läxa att alla hästar inte gillar när man går och sparkar i sanden:/


Och jag kan lova att jag tyckte det hela var värre än John! han skakade bara av sig det och upp i sadeln. Jag ser det fortfarande framför mig. I morgon ska jag ringa försäkringsbolaget å se om det ska tas ut en ny hjälm eller inte. 


John och Bamse innan han trillade av





Philip satt och kikade vid mina fötter:)



Efter han hade trillat av



Hjälmen

 




Detta är repor, inte sand! Så ni förstår ni vilken otrolig tur han hade idag!


John mår som sagt bara bra och är precis som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0